Poslednji automobil sa dizel motorom proizveden je u utorak u fabrici u Torslandi u Švedskoj.
Volvo je završio sa dizelom, čime je okončana 45-godišnja proizvodnja modela sa ovom vrstom motora pod okriljem te kompanije, piše Automotive News Europe.
Poslednji automobil sa dizel motorom proizveden je u utorak u fabrici u Torslandi u Švedskoj, a to je bio SUV XC90. U periodu između 2012. i 2016. godine, dizeli su činili polovinu prodaje švedskog brenda.Od 1991. godine proizvedeno je više od 9 miliona Volvo vozila sa dizel motorima.
Krajnje odredište poslednjeg Volvo automobila sa dizel motorom je World of Volvo u Geteborgu, gde će biti izložen za posetioce.
Inače, ovaj dvolitraš je tek drugi dizel motor koji je razvio samostalno Volvo. Prvi, koji je debitovao 2001. godine, bio je agregat sa pet cilindara.
Volvo istorija dizela uključuje partnerstva sa Volkswagenom i PSA (Peugeot-Citroenom), koji je sada deo Stellantisa.
Prvi dizel automobil u modelu 244 GL D6, koji je debitovao 1979. godine, pokretao je šestocilindrični agregat iz Volkswagena.
Kada je Volvo lansirao svoju Drive-E liniju 2008. godine, imao je 1.6-litarski dizel motor koji je bio važan deo saradnje sa grupom PSA.
Volvo je tvrdio da automobili sa ovim dizel motorom mogu da pređu 1.300 km sa punim rezervoarom i da imaju dovoljno niske emisije da bi se klasifikovali kao "zeleni motori" u Švedskoj.